Policja wychodzi naprzeciw społecznym oczekiwaniom, zwłaszcza po tragedii, do której doszło w listopadzie 2023 roku w Andrychowie. Co takiego postanowili policjanci?
Komenda Główna Policji powołała specjalny zespół, który ma opracować i wdrożyć koncepcje podniesienia standardów obsługi zdarzeń mogących powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci. Chodzi o sytuacje, gdy trzeba zapewnić szybkość i efektywność obiegu informacji.
Planuje się, że w ciągu 3 miesięcy przeprowadzona zostanie ewaluacja projektu. Ocena zostanie zakończona sprawozdaniem - czytamy w komunikacie Komendy Głównej Policji.
Jednostki policji w województwach małopolskim i opolskim zostały doposażone w stacjonarne telefony, za pomocą których będzie można bezpośrednio połączyć się z dyżurnym komendy wojewódzkiej policji (tzw. „sztywne łącze”). Jest to specjalny telefon, który pełni funkcję pomocniczą w podejmowaniu niezwłocznych działań przez policję.
Będzie to możliwe w sytuacji: odmowy przyjęcia lub opieszałości w przyjęciu przez Policję zawiadomienia o zdarzeniu mogącym powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci (także w przemocy domowej); próby odesłania zawiadamiającego o zaginięciu dziecka do innej jednostki policji; zwłoki w podejmowaniu przez policję czynności poszukiwawczych po przyjęciu zawiadomienia o zaginięciu; braku kontaktu z prowadzącym sprawę, a jednocześnie braku wiedzy na temat przebiegu prowadzonych czynności - informuje policja.
Pilotaż obejmie łącznie 79 jednostek organizacyjnych policji z całodobową służbą dyżurną (59 jednostek w województwie małopolskim i 20 w województwie opolskim).
Dyskusja: