W piątek (18.08) Marszałek Województwa Małopolskiego powiedział "tak" projektowi wykonania badań geologicznych w ciągu projektowanej Beskidzkiej drogi Integracyjnej.
To kolejny z etapów przybliżających budowę BDI, która docelowo połączy Bielsko - Białą z Krakowem. 61-kilometrowa trasa przechodzić będzie przez 13 węzłów, a wśród nich m.in. te w Andrychowie, Inwałdzie, Choczni, Wadowicach, Jaroszowicach, Kalwarii, i Sułkowicach.
Teraz, na temat planowanych badań geologicznych mogą wypowiedzieć się strony postępowania, czyli na przykład mieszkańcy, których działki graniczyć będą z planowaną budową. Dokumentacja wyłożona jest w departamencie środowiska w Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie.
Wcześniej Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną na decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Tym samym wydana w lipcu 2018 roku przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska decyzja stała się prawomocna. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Według założeń Generalnej Dyrecji Dróg Krajowych i Autostrad, przetarg na budowę BDI w systemie "projektuj i buduj" w podziale na pięć odcinków, można by przeprowadzić w drugiej połowie przyszłego roku (2024).
Na budowę BDI zaplanowano pieniądze w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych, które powinny się zakończyć do 2030 roku. Założono jednak 3-letni okres ewentualnego poślizgu.
Dyskusja: