Na stoku narciarskim w Rzykach rozpoczęto tegoroczną edycję realizowanego przez gminę Wieprz projektu nauki jazdy na nartach „Jeżdżę z głową". W tym roku w projekcie bierze udział rekordowa grupa 162 uczniów klas trzecich ("dziewięciolatkowie") ze wszystkich szkół podstawowych z terenu gminy Wieprz. Wyjazdy na stok narciarski organizowane są w weekendy.
Z uwagi na dużą liczbę uczestników nauka jazdy odbywa się w systemie dwuzmianowym. Młodzież podzielona została na grupy do 12 uczniów w każdej. Łącznie przewidziano 7 wyjazdów na stok narciarski, obejmujących 20 godzin zajęć z instruktorem. Nauka rozpoczyna się od przymierzania sprzętu oraz pogadanek z instruktorami. Potem pozostaje już najlepsza część poświęcona nauce jazdy - informuje nas Artur Penkala z Urzędu Gminy Wieprz.
W ramach projektu uczniowie zapewniony mają przewóz na strok, sprzęt narciarski, karnety, gorącą herbatę na stoku, opiekę wychowawców oraz profesjonalną kadrę instruktorów.
Realizacja tak dużego założenia nie byłaby możliwa bez wsparcia samorządu województwa, który przeznaczył na ten cel kwotę 40.200,00 zł. Największy jednak wkład do projektu wniesie gmina Wieprz. Kwota zabezpieczona na ten cel w budżecie gminy wynosi 70.200,00 zł. Wkład własny rodziców wynosi 100 zł. od dziecka.
Zdaniem Małgorzaty Chrapek - Wójta Gminy Wieprz - nie są to duże wydatki w porównaniu do korzyści jakie niesie za sobą realizacja projektu.
Popularyzacja zdrowego stylu spędzania wolnego czasu, poprawa kondycji i podniesienie ogólnej sprawności fizycznej uczniów to korzyści, które przy dzisiejszym trybie spędzania wolnego czasu są bezcenne - uważa pani wójt.
w wieprzu uważają, że systematyczna realizacja zajęć pozalekcyjnych, nauki jazdy na nartach, nauki pływania, gimnastyki korekcyjnej, organizacja Szkolnych Klubów Sportowych w każdej szkole sprawia, że uczniowie opuszczając mury szkoły podstawowej nie odstają umiejętnościami od swoich rówieśników z innych szkół, a oferta skierowana do każdego zainteresowanego uczniami powoduje, że niejednokrotnie te umiejętności są wyższe.
Dyskusja: