Działający w sejmowej Komisji Finansów Publicznych, poseł Marek Polak, wniósł poprawkę budżetową nr 231, w której zaproponował by z rezerw budżetowych przenieść 10 mln zł na BDI.
Chodzi o dopełnienie procedur z dokończeniem studium uwarunkowań środowiskowych i rozpoczęcie prac projektowych nad dwupasmową drogą ekspresową, która miałaby połączyć Bielsko-Białą z Krakowem (a dokładnie z węzłem Głogoczów na „Zakopiance").
Właśnie trwają prace nad ustawą budżetowa, czy jednak posłowi z Andrychowa uda się przeforsować swój pomysł? Jak sam powiedział Nowinom Andrychowskim "poprawka ma duże szanse na jej wprowadzenie, tym bardziej, że przekonał do niej innych parlamentarzystów z naszego regionu".
Jeśli pomysł posła z Andrychowa spodobałby się "tym na górze", to BDI wróciła by do gry. W czasie ostatnich rządów, projekt ten nie został wpisany do perspektywy finansowej do 2020 roku.
Jednocześnie trwają prace inwestora nad przygotowaniem studium uwarunkowań środowiskowych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła wariant III do dalszych prac projektowych. Ten etap przynajmniej na razie kończy dyskusję nad tym, którędy droga ma przebiegać. Więcej wariantów już nie będzie, a inwestor traktuje ten, który powstał po konsultacjach jako ostateczny.
GDDKiA przedstawiła swój autorski projekt przebiegu Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Od Bielska Białej do Kalwarii Zebrzydowskiej droga przebiegać miała według tzw. wariantu I "zielonego", przez gminę Kozy, Kęty, Porąbkę, Wieprz , Andrychów i południową część Wadowic. Dalsza trasa do Głogoczowa według wariantu II "żółtego", przez Kalwarię Zebrzydowską, Lanckoronę, Sułkowice, Myślenice i Skawinę.
Droga ma mieć prawie 61 km, samochody będą się nią poruszać z maksymalną prędkością 80km/h. Jeden pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości, pobocze umocnione szerokie będzie na 2 m, a pobocze ziemne do 2,5 metra. Połączenia BDI z istniejącym już układem dróg odbywać się będą przez bezkolizyjne węzły drogowe.
W naszym regionie takie węzły powstaną w Andrychowie, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 781, w Inwałdzie , na skrzyżowaniu z drogą powiatową 1736K, w Choczni, na skrzyżowaniu z obecną DK 52 (według wariantu A), w Wadowicach, niedaleko szkoły w Gorzeniu, w Jaroszowicach, skrzyżowanie z obecną DK52 pomiędzy Wadowicami a klasztorem Pallotynów. W planach jest też węzeł w Barwałdzie.
Dyskusja: