Dlaczego ceny za stronę internetową są tak zróżnicowane?
Ceny mogą się wahać od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego czy potrzebujesz prostą wizytówkę, rozbudowaną stronę internetową zawierającą podstrony czy sklep internetowy z zaawansowanym systemem obsługi klientów. Najlepiej to zobrazować na przykładzie zakupu samochodu w salonie. Cena auta zależy od marki, dodatkowych opcji, bezpieczeństwa, szybkości i spalania czyli kosztów – podobnie jest ze stroną internetową, na jej cenę wpływa szereg czynników: wygląd, funkcjonalność, jakość kodu, bezpieczeństwo, szybkość, optymalizacja pod wyszukiwarki, termin realizacji a przede wszystkim profesjonalizm wykonawcy. Wszystkie te zagadnienia postaramy się omówić poniżej.
Kogo wybrać do zrealizowania strony www?
Bez względu na to czy wykonawcą strony jest kolega, freelancer lub agencja reklamowa czy interaktywna, powinniśmy przed przystąpieniem do realizacji zacząć od sprawdzenia portfolio wykonawcy i zbadać realizacje pod kątem szybkości i optymalizacji strony. Można to zrobić w prosty sposób kopiując link strony do Google speed insight lub Gtmetrix – te narzędzia oceniają na ile strona jest zoptymalizowana. Jeśli wykonawca podchodzi profesjonalnie do usługi powinniśmy też spodziewać się szeregu pytań, na podstawie których powstanie strona dopasowaną do Twojej firmy i jej potrzeb.
Jakie elementy powinna posiadać strona internetowa?
Osoby, które nie miały nigdy do czynienia z tematem stron internetowych muszą wiedzieć, że funkcje, które mają największy wpływ na skuteczność strony, szybkość, jakość kodu, bezpieczeństwo oraz pozycjonowanie naszej strony są niezauważalne gołym okiem. Na szczęście nie musisz być ekspertem w tej dziedzinie, dlatego opisaliśmy 6 najważniejszych elementów, które mają kluczowy wpływ na cenę, oto one:
1. Indywidualny projekt czy strona z szablonu? - Trzeba wiedzieć, że w przypadku tańszych ofert (1000 – 1200 zł ) za stronę z kilkoma zakładkami, możesz się spodziewać szaty graficznej oraz układu treści opartej na komercyjnym szablonie (płatnym lub darmowym), który można spotkać na tysiącu innych stron internetowych. Jeśli wybierzesz zaś droższą ofertę (1500 - 2000 zł) możesz liczyć na w pełni indywidualny i oryginalny projekt graficzny strony, dopasowany do Twoich potrzeb. Strony projektowane od podstaw mają jeszcze jedną bardzo ważną zaletę, można je przekształcać oraz rozbudowywać bez problemu w przeciwieństwie do strony opartej na szablonie, gdzie jakiekolwiek zmiany szablonu często są kłopotliwe i nieopłacalne.
2. Strona edycyjna czy statyczna? – Strony edycyjne należą już do standardów, ale jeśli nie jesteśmy pewni naszego wykonawcy, warto zapytać czy oferuje stronę statyczną, bez możliwość jej samodzielnego edytowania czy będzie to strona z systemem CMS umożliwiającą samodzielną zmianę tekstu, zdjęć i innych elementów przez Ciebie lub pracowników. Bez tego systemu każda, nawet najmniejsza zmiana na stronie może być dla nas kosztowna.
3. Responsywność – Ruch na urządzeniach mobilnych takich jak telefony, tablety, laptopy zwiększa się z roku na rok, dlatego powinieneś zwrócić uwagę czy firma tworząca strony oferuje rozwiązania, mające na celu dostosowanie strony do wszystkich urządzeń oraz czy spełnia standardy UX (User Experience). Najlepiej to sprawdzić włączając stronę internetową z portfolio wykonawcy na telefonie i zobaczyć czy strona jest czytelna i prosta w obsłudze.
Drugą bardzo ważną kwestią jest to, że Google systematycznie wprowadza bardzo restrykcyjne wymagania dotyczące łatwości obsługi stron mobilnych, czytelności oraz szybkości jej ładowania – niedostosowanie się do wymogów wpływa na na niską pozycję w wyszukiwarce co powoduje utratę części potencjalnych klientów przeglądających naszą stronę np. na telefonie.
4. Optymalizacja SEO – Bez tego, nie ma co liczyć na wysokie pozycje w wyszukiwarce google, ponadto strona internetowa bez optymalizacji może otwierać się bardzo długo, co bardzo zniechęca potencjalnych klientów. Działania związane z optymalizacją strony można podzielić na sprawy techniczne (optymalizacja kodu strony, usuwanie błędów, tytuł strony, nagłówki, teksty). Za treść na stronie zazwyczaj odpowiada klient, jeśli chcemy jednak aby treści na stronie były odpowiednio nasycona słowami kluczowymi pod pozycjonowanie, musimy za tą usługę zapłacić dodatkowo. Sprawy techniczne zajmują sporo czasu i często są pomijane, dlatego wybierając tańszą ofertę warto zapytać czy optymalizację strony mamy w cenie czy trzeba za nią dodatkowo zapłacić.
5. Certyfikat SSL – Jest to drobnostka, lecz niektórzy twórcy nie mają tego w swoim standardzie. Za certyfikat zapłacimy od 50 do 200 zł w zależności od serwera na jakim będziemy posiadać domenę.
6. Strona tworzona w builderze czy w czystym kodzie? - tego raczej nie dowiecie się od wykonawcy, bo jeśli tworzy strony w builderze to będzie to ukrywał. Buildery to dość popularny sposób tworzenia stron na zasadzie „przeciągnij i upuść". Zleceniobiorca może tym sposobem zaoszczędzić czas, lecz ten sposób budowy strony tworzy sporo niepotrzebnego kodu co sprawia, że takie strony nie są dobrze zoptymalizowane i ładują się długo. Tradycyjne tworzenie stron pisanych w czystym kodzie, element po elemencie, zajmuje więcej czasu ale daje wiele więcej możliwości marketingowych, lepszą optymalizację i wysoką pozycję witryny w wyszukiwarce google.
Teraz już wiesz, jakie elementy mają wpływ na cenę i skąd bierze się tak duża rozbieżność. Ostatnią ważną rzeczą o jakiej wiele osób zapomina jest opieka nad stroną i pomoc posprzedażowa. Tworząc stronę u kolegi czy freelancera możesz trochę zaoszczędzić (brak opłat zus, lokal, podatek), ale często jest tak że po roku czy dwóch kontakt może się urwać, bo przecież nie możesz oczekiwać by wolny strzelec pozostał nim na zawsze. Często takie osoby kończą swoją działalność i przechodzą do innej agencji lub się przebranżawiają, wtedy może być problem ze znalezieniem czasu na poprawę twojej strony lub usunięcie awarii. Zlecając stronę agencji interaktywnej cieszącej się dobrą reputacją, masz pewność że w razie pytań, awarii, zmian czy rozbudowy uzyskasz szybką i fachową pomoc.
Źródło: TUTAJ
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do naszego biura przy ul. Lwowskiej 16 (C.H HEUREKA ) w Wadowicach lub sprawdzenia oferty na naszej stronie: https://kgk-reklama.pl/strony-www/.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dyskusja: