W związku z utrzymującą się konkurencją zarówno między deweloperami, jak i najemcami obserwujemy zmiany jakościowe. Dotyczą one modernizacji i rozbudowy istniejących powierzchni, a także prowadzenia działalności sieci handlowych, w tym rozwijającej się sprzedaży wielokanałowej – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Renata Kusznierska, partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych z firmy Cushman & Wakefield.
Do centrów handlowych nie chodzimy oczywiście tylko na zakupy, ale też skorzystać z różnych usług czy w celach rozrywkowych. W dużym stopniu to właśnie ta wielofunkcyjność decyduje o popularności galerii.
Polscy konsumenci mają coraz większy wybór obiektów wysokiej jakości ze zróżnicowanym składem najemców. Obserwujemy znaczący wzrost funkcji gastronomiczno-rozrywkowej w obiektach handlowych. Są one odpowiedzią na potrzeby klientów i często stają się integralną częścią przestrzeni miejskiej – stwierdza ekspertka.
Popyt na przestrzenie handlowe w dalszym ciągu jest w Polsce duży. W ostatnim czasie pojawiły się na naszym rynku 22 nowe marki handlowe, a w kolejnych kilku latach można spodziewać się napływu kolejnych (ok. 20 rocznie).
Jeśli chodzi o czynsze, w najlepszych centrach handlowych utrzymują się one na stabilnym poziomie, na najbardziej konkurencyjnych rynkach spadają. Wynajem metra kwadratowego w najpopularniejszych galeriach w Warszawie kosztuje nawet 120–140 euro miesięcznie. W pozostałych centrach handlowych w stolicy – ok. 100 euro. W innych aglomeracjach czynsze mieszczą się zwykle w przedziale 40–50 euro.
Niecodzienna sytuacja w Andrychowie. Nagle zamknięto Pasaż Handlowy przy ulicy Krakowskiej. Właściciele sklepów zostali...
Opublikowany przez Wadowice24.pl na 8 lutego 2017
Dyskusja: