Spółka z Wadowic kończy budowę nowej siedziby przy Chopina, ale oprócz nowego budynku, przejmowania kolejnych zakładów, Maspex odświeża również swój logotyp. Nowy projekt pojawił się już w obiegu publicznym.
Co prawda nie można jeszcze go zobaczyć na produktach grupy Maspex, ale jest już wykorzystywane w kampaniach promocyjnych oraz oficjalnych ogłoszeniach spółki. Nowe logo pojawiło się między innymi na planszy gry Monopol wersja wadowicka, której Maspex był sponsorem. W sieci można też znaleźć ogłoszenia opatrzone nowym logotypem.
Co się zmieniło?
Dotychczasowe logo zawierało pełną nazwę firmy Maspex Wadowice ze słynnym kolibrem, który fruwał albo nad Wadowicami, albo nad literą „W" w wersji skróconej. W nowej wizualizacji nazwa firmy Maspex wyróżnia się kapitalikami, ale zniknęły nazwa Wadowice. Koliber lata teraz nad literą X.
Celem wprowadzenia zmian było ujednolicenie i unowocześnienie prezentacji naszego logotypu na wszystkich rynkach, na których działamy, a dziś jest to około 50 krajów na całym świecie, do których docierają nasze produkty. W komunikacji przez lata nazywani byliśmy w różny sposób, jako „Grupa Maspex Wadowice", „Grupa Maspex", ale najczęściej po prostu „Maspex", stąd decyzja o wprowadzeniu nowego logo zawierającego tylko tę nazwę, a w skróconym znaku, który będzie umieszczamy docelowo na opakowaniach – litery M z kolibrem. Wadowice są na stałe wpisane w historię naszej firmy i z tego jesteśmy bardzo dumni – tutaj rozpoczynaliśmy i prowadzimy swoją działalność, tutaj mamy swoją siedzibę i w Wadowicach będziemy budować dalszą historię naszej firmy - informuje Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex Wadowice.
Zdaniem Darka Sadowskiego z Warszawy, grafika w agencji, która projektuje plany budowania wizerunku dla firm, nowe logo to zapewne część większej strategii.
Maspex jest dziś dużą polską firmą o ugruntowanej pozycji na rynkach regionalnych Europy środkowo-wschodniej, która zapewne ma aspiracje istnienia na rynku globalnym. Zmiana logo może być więc wyrazem innego podejścia do budowania wizerunku firmy. Do tej pory Maspex inwestował głównie w kampanie produktowe, raczej mniej w swoją własną markę. Co do logo, to jest to raczej ewolucja niż rewolucja. Nie zdziwiłbym się gdyby w przyszłości na produktach Maspeksu pozostał już sam „koliber". Zresztą obecność tego elementu jest tutaj mocno podkreślona – mówi nam nasz komentator.
A wam jak się podoba nowe logo?
Dyskusja: