WADOWICE - Miasto szuka wykonawcy, który miałby wymalować znaki poziomie, poustawiać przeszkody drogowe oraz oznakowanie przy istniejących już drogach. Takie działania mają być wprowadzone jeszcze w bieżącym roku m.in. przy sklepie w Jaroszowicach oraz przy ulicy Gimnazjalnej w Wadowicach.
Skrzyżowanie przy sklepie w Jaroszowicach jest bardzo niebezpieczne. Łączą się tutaj drogi osiedlowe z drogą gminną, dodatkowo część skrzyżowania wykorzystywana jest jako parking dla klientów sklepu.
Miasto chce to uregulować i wydzielić specjalne miejsce na parking, co zmniejszy wjazd na jedną z dróg osiedlowych, jednocześnie zabezpieczy parkujących klientów. Wszystko zostanie odpowiedni oznakowane, a na rogu parkingu stanie słup.
To nie koniec małej rewolucji w Jaroszowicach. W centrum, czyli w okolicach remizy OSP powstaną progi zwalniające.
Większą rewolucję przewiduje się na ulicy Gimnazjalnej w centrum miasta. Pod przedszkolem powstanie przystanek, którego lokalizacja jeszcze niedawno wywoływała kontrowersje. chodzi o to, że przystanek obsługiwać będzie musiał busy wjeżdżające na Gimnazjalną od strony ulicy Pułaskiego ( wąska jezdnia prowadząca od budynku Starostwa Powiatowego).
Jednocześnie Gimnazjalna będzie drogą z pierwszeństwem przejazdu aż do skrzyżowania z ulicą Mickiewicza. Co ciekawe zniknie możliwość parkowania po prawej stronie Gimnazjalnej od skrzyżowania z ulicą Barską aż do Pułaskiego.
Natomiast projektant wyznaczył parking dla aut nieco wyżej, po lewej stronie Gimnazjalnej, patrząc w stronę Mickiewicza. Wyznaczone ogranicznikami miejsca postojowe będą się zaczynać od skrzyżowania z ulicą Pułaskiego aż do 50 metra przed skrzyżowaniem z Mickiewicza.
Jednocześnie ulica Pułaskiego cały czas będzie jednokierunkowa. Drogowcy postawią w niedalekiej odległości na ulicy Gimnazjalnej znak zakazu skrętu w prawo.
Odpowiedniego oznakowania doczeka się też Roków, którego drogi łączą się m.in z powiatówką prowadzącą na Tomice. Skrzyżowania z drogami głównymi mają być tak oznakowane, żeby kierowcy mieli pewność, iż znajdują się w terenie zabudowanym, jednocześnie podniesie się ograniczenie prędkości z 30 do 40 km/h. Utrzymane zostanie ograniczenie tonażu do 3,5 tony z wyłączaniem mieszkańców. Projektanci chcieli zminimalizować ruch pojazdów ciężkich do niezbędnego minimum.
Dyskusja: