wadowice 24.pl

Rozmiar tekstu
  • Powiększ czcionkę
  • Przywróć standardową
  • Pomniejsz czcionkę
Nasze Video Maj
Start Wydarzenia Zdrowie Zawałowcy pojadą teraz do Oświęcimia

Zawałowcy pojadą teraz do Oświęcimia

Email Drukuj
Koniec z wożeniem karetką zawałowców od szpitala do szpitala. Wojewoda Stanisław Kracik robi porządki. Od Nowego Roku jak masz zawał, trafisz do szpitala w Oświęcimiu. Tu ci pomogą najszybciej.



Centrum Kardiologii Inwazyjnej w Szpitalu Powiatowym w Oświęcimiu to miejsce, które wyznaczył dla wadowickiego pogotowia i pacjentów z naszego powiatu wojewoda Stanisław Kracik, gdy trzeba będzie pomóc nagle osobie chorej na serce.

Wojewoda chce uporządkować praktykę wożenia kartką zawałowców od szpitala do szpitala i stworzył rejonizację w województwie dla nagłych przypadków chorych na serce. W Małopolsce wyznaczył siedem lecznic, do których mają trafiać
w nagłych wypadkach pacjenci chorzy na serce .

Teraz jak dostaniesz zawał, karetka pogotowia z Wadowic od razu odwiezie cię do Oświęcimia. Skończą się niepotrzebne formalności obdzwaniania lecznic w województwie, które mogłyby przyjąć pacjenta z  zawałem.

„Ufam, że dzięki takiemu rozwiązaniu uda się każdego roku uratować życie trzydziestu osobom w Małopolsce. Wierzę, że ten system będzie efektywniejszy niż dotychczasowa praktyka” – uzasadnia swoją decyzję wojewoda Stanisław Kracik.

Służby wojewody podliczyły średni czas pomocy pacjentowi z zawałem na terenie naszego województwa. Wyszło im, że przejazd karetki i transport pacjenta na stół operacyjny wynosił około 80 minut, a tymczasem chory musi otrzymać pomoc do dwóch godzin. Z analiz wojewody wynika, że często pacjenci krążyli od szpitala do szpitala.

W przypadku Wadowic pogotowie zabierało pacjenta do siebie, na Szpitalny Oddział Ratunkowy, a potem ewentualnie wieziono go na zabieg do Szpitala Jana Pawła II w Krakowie. „Dla pacjenta nowe rozwiązanie będzie korzystne. Szybszy zabieg, to większa szansa na uratowanie zdrowia” – mówi Krystyna Grzesiek, dyrektorka Szpitala Powiatowego im. Jana Pawła II w Wadowicach.

Ktoś pewnie zapyta, dlaczego nie w Wadowicach? Otóż powiatowa lecznica nie jest przygotowana w trudniejszych przypadkach do specjalistycznej pomocy zawałowcom. Jak wyliczyły służby wojewody, tylko w tym roku czterech na pięciu pacjentów z zawałem i tak prędzej, czy później musiało zostać odwiezionych karetką do specjalistycznej placówki na zabieg udrożnienia tętnicy wieńcowej.

Centrum Kardiologii Inwazyjnej w Oświęcimiu
powstało w lipcu tego roku w miejscu likwidowanego w tutejszym Szpitalu Powiatowym oddziału obserwacyjno-zakaźnym. To placówka prywatna korzystająca z umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.

(Kp)
NAPISZ DO NAS: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Komentarze (37)add
w sprawie leczenia zawałów
Napisane przez obserwator , 10 - 06 - 2010
Znacie się na leczeniu zawałow w znacznej większości,jak kura na pieprzu.Leczenie zawałów Polsce,a w Maałopolsce,Śląsku w szczególności jest najlepsze na świecie.Stosujcie się do zasad profilaktyki i módcie się,żeby rząd przez NFZ nie limitował świadczeń,bo wtedy będzie kiepsko.Te sprawy zostały rozstrzygnięte w badaniach naukowych,a nie przez takich laikowjak Wy.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +2
...
Napisane przez medyk , 08 - 01 - 2010
Sport wyczynowy szkodzi,palenie tez szkodzi,picie alkoholu (tu juz zalezy od dawki bo abstynencii zyja krocej).Zreszta szczegoly www.pfp.edu.pl.
Niestety w tym artykule na blogu o ktorym tu toczy sie dyskusja jest sporo niescislosci.A adresat pretensji tez nie do konca trafiony( z tego co wiem).Ale jak wiadomo P.Wyroba wie lepiej.
Co do maxa -masa ma racje co do koronarografii, to nie do konca jest tak ze robimy badania i jedziemy na koronarografie(dostepnosc sie znacznie poprawila ale niekiedy sa lepsze i bezpieczniejsze dla pacjentow metody).Ale najwazniejsza jest profilaktyka a o tym sie nie pamieta.
Szkoda ze nie ma Pracowni w Wadowicach ale mysle ze wczesniej czy pozniej bedzie,taka jest kolej losu.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +0
ad xyz
Napisane przez z. , 08 - 01 - 2010
To jak wytłumaczysz fakt, że wśród pacjentów z rakiem płuc 90% to palacze a reszta to bierni palacze lub osoby narażone na toksyczne pyły i gazy w miejscu pracy?
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +0
@masa
Napisane przez max , 08 - 01 - 2010
Jasne, zapomniałem, że ty wiesz lepiej. I niech ci będzie. Czemu mam ci robić przykrość, jak ty wiesz nawet to czego jeszcze nikt inny nie wie.


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +0
Znam takich którzy nie palili,dobrze sie prowadzili.
Napisane przez xyz , 07 - 01 - 2010
Prowadzili "higieniczny" tryb życia, sportowcami byli od zawsze do dzisiaj i niektórzy z nich nie żyją bo umarli nagle na serce,a niektórzy są po zawałach i operacjach kardiochirurgicznych.Tutaj nie ma reguł "sport to zdrowie","nie pij nie pal a będziesz zdrowy".
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +0
@maxa
Napisane przez masa , 07 - 01 - 2010
Akurat wiem kto kryje sie za nickiem max.I tyle.A ze maksiu glupoty piszesz to inna sprawa.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +0
Zawał.
Napisane przez Fryderyk , 06 - 01 - 2010
Dlatego lepiej unikać zawału i nie siedzieć tyle przed komputerem.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +1
@max
Napisane przez Alik nie kot , 06 - 01 - 2010
O jaki tekst pana Wyroby chodzi. O ten o panu Krupniku? Moim zdaniem bardzo ostro pojechał po nim. Ale to chyba wynika z jakichś osobistych odczuć.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +1
@masa
Napisane przez max , 06 - 01 - 2010
Pewnie pan Wyroba będzie ci wdzięczny za te uwagi.
A teraz do rzeczy. Gdzie dopatrzyłeś się w moim komentarzu reklamy pracowni hemodynamiki?
A już myślałem, że naprawdę wszystko wiesz, a tu wychodzi, że nie wiesz nawet co piszesz.
A o cukrzycy nic nie wiem, przynajmniej na razie i oby jak najdłużej.
Dlatego komentarz do reszty zbyteczny, szczególnie, że rzucasz nazwiskami innych a o swoim jakoś dziwnie zapominasz.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +1
Szybko, bezpiecznie i skutecznie, przy minimalnym ryzyku, że wydarzy się coś nagłego, niebezpiecznego.
Napisane przez masa , 05 - 01 - 2010
Wiekszej glupoty dawno nie czytalem.Panie Wyroba jesli juz reklamujesz Pan Pracownie Hemodynamiki to rób Pan to z głową,a nie wypisuj Pan głupot.To nie jest proszek do prania ani Prusakolep.Porozmawiaj Pan z Rodzinami tych ,ktorzy nie przeżyli tego zabiegu. Moze zacznij Pan od propagowania niepalenia tytoniu a zacznij Pan od Siebie.To naprawde wydłuża życie-Panu i Pana Bliskim(bierni palacze).Bo potem zaczyna sie szukać wszędzie winnych a proponuje zacząć od własnego podwórka .Aha, no i bezstresowy tryb zycia-to też niewiele kosztuje.Ale i tak Pan wie wszystko najlepiej.Pozdrawiam.
P.S I tak na marginesie po lekturze "Bloga" jedna z moich bliskich osób ma cukrzycę-jedno pytanie jak ta cukrzyca była "wyrównana"przez lata-i to wcale głupie pytanie nie jest.Dobranoc.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: -1
@ masy
Napisane przez max , 04 - 01 - 2010
No cóż, przecież nie mam co zaprzeczać, bo zjadłeś wszystkie rozumy i wiesz najlepiej. Przecież najlepiej, jak ktoś podważy twoją teorię, to jest mu przypiąć łatkę. Np. redaktora. Nic nie szkodzi, tylko żeby być konsekwentnym, to za awansem powinna iść podwyżka. A z twojej strony kicha. Ale tak to już jest kiedy (tu dosłowny cytat z twojego komentarza) "... uwaza sie ze zjadlo sie wszystkie rozumy i glupoty wypisuje sie na" portalu wadowice.24. Tu cię rozczaruję, Żadne korepetycje nie są wstanie przysporzyć ci rozumu.
A co do lekarzy, to jak mówią: pożyjemy, zobaczymy.
Jak staniesz przy szpitalnym łóżku kogoś bardzo ci bliskiego i okaże się, że jesteś bezsilny wobec lekceważenia przez lekarza jego obowiązków, które skutkuje powolnym umieraniem tej bliskiej ci osoby, to pewnie napiszesz tu znacznie inaczej niż piszesz teraz, tylko zrobisz to pod innym nickiem.
I uwierz, nie życzę ci tego.
I nie mam na myśli pisania, ale te tragiczne przeżycia!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +4
...
Napisane przez maksek , 04 - 01 - 2010
zawałowcy do oświęcimia a ci co to wymyślili do andrychowa
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +7
Kultura
Napisane przez nick , 03 - 01 - 2010
Nie ważny jest podpis, czasem nawet jakiś błąd ale treść. Jak napiszesz coś nieodpowiedzialnie musisz się liczyć z odpowiedzialnością. Gorzej wtedy gdy piszesz prawdę i za to spotkałaby Cię jakaś szykana to cały ten portal nie miał by sensu. Kij ma dwa końce o czym odpowiedzialny za to redaktor dobrze wie i dlatego uważam że należy się dzielić swoją wiedzą i opinią ale w sposób wyważony, odpowiedzialny z pełną kuturą dla dobra nas wszystkich. Do tego służy odpowiedzialna demokracja.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +10
z tymi nickami to roznie jest
Napisane przez lodzia , 03 - 01 - 2010
jak chce swoj nick zostawic to pisze mi tak:"taka nazwa juz istnieje, prosze uzyc innej",wiec -chcac nie chcac-zmieniam.Nie zawsze ,ale przewaznie.Wielu z nas pewnie wystepuje pod wieloma nickami,albo z racji tego komunikatu, albo dopasowujac nick do wypowiedzi/komentarza/, albo po prostu myslac/naiwnie zreszta:)/ , ze jak zmieniamy nicka -to zmieniamy IP:))Pozdrowienia w Nowym Roku:))
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +6
@maxa
Napisane przez masa , 03 - 01 - 2010
Tak gazetka i autor bloga znany maxowi doskonale-wystarczy by ten popatrzyl w lustro nadepneli mi na odcisk.Po prostu wykazali szczyt glupoty albo pychy tego tylko nie wiem jak to okreslic stawiajac sie w gronie slawnych wadowiczan obok m.in.Jana Pawła II.Gazetka czytalem pamietam slawetne okreslenia oltarza namalowanego przez urzednikow UM,pamietam akcje busik dla uczniow z Radoczy,pamietam ze w prawie kazdym numerze byla reklama thuji. pamietam nawet w ktorych kioskach ja kupowalem-bo nie we wszystkich byla dostepna.Ale redaktor po prostu przegial i tak skonczyla sie moja sympatia do tego pisma i jego redaktora.
Co do internetu-sa starsze osoby nawet stulatkowie korzystajacy biegle z internetu ale to domena ludzi mlodych.Taka jest normalna kolej rzeczy.Pan rzeczywiscie biegle korzysta z interenetu zmieniajac nicki raz za razem,chociaz do setki jeszcze troche Panu brakuje.Skad wiem -wiem.W niektorych gabinetach lekarskich pacjenci w Wadowicach (wiem z wlasnego doswiadczenia) przyjmowani sa nawet w godzinach pozno nocnych a ten portal nawet nie wspomina o ich istnieniu.Ale czytalem tez opinie o bardzo dobrych lekarzach z Krakowa,ktorzy maja wylacznie negatywne opinie pomimo ze uratowali zdrowie i zycie wielu osobom,ale poniewaz mowia prawde to niektorym pacjentom nie przypadaja do gustu i ci pozniej pisza opinie.Tak samo z odmiana znanego lekarza czyli znanym warsztatem -tez dominuja negatywne opinie.I jak ponizej napisal medyk pacjenci glosuja nogami.I to jest miara popularnosci-jesli komus nie pasuje to wiecej do lekarza nie pojdzie leczyc sie prywatnie.
P.S Na korepetycje z polskiego owszem moge chetnie isc zawsze troche wiedzy sie przyda.Gorzej jesli uwaza sie ze zjadlo sie wszystkie rozumy i glupoty wypisuje sie na blogu.Jakie to sobie sam sprawdz DROGI PANIE REDAKTORZE.Pozdrawiam.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: -1
Chwała
Napisane przez Wadowiczanin , 02 - 01 - 2010
Jednak komuś z Wadowic się przydało - i to akurat w Sylwestra:
http://groups.google.pl/group/pl.pregierz/msg/c4d0be19ae064c50?hl=pl
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +1
...
Napisane przez medyk , 02 - 01 - 2010
nie Akademicki a Uniwersytecki,i rzeczywiscie tez to robia-zapomnialem o Nich.I pamietajcie mniej papierosow.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +5
Jeszcze jedno
Napisane przez max , 02 - 01 - 2010
Jest tak, ja napisał mój poprzednik. Ale obecnie stenty robi też Szpital Akademicki przy ul. Skawińskiej w Krakowie. Ale też tylko zabiegi planowane. Jak nie ma komplikacji, to trwa to trzy dni. Więc najlepiej jest nie czekać na zawał, tylko zrobić badania i jeżeli jest taka potrzeba uzgodnić termin zabiegu i jechać samemu. Szybko, bezpiecznie i skutecznie, przy minimalnym ryzyku, że wydarzy się coś nagłego, niebezpiecznego.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +3
...
Napisane przez igor , 02 - 01 - 2010
ci co to wymyślili to do kobierzyna
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +3
...
Napisane przez medyk , 02 - 01 - 2010
Przed 1989 rokiem w Polsce listy przebojów układane były na podstawie głosów czytelników lub słuchaczy-trzenba bylo zaglosowac.By ktos zaistniał liczyła się popularnośc.Ale prozno było szukać niektorych wielkich i znanych bo oni po prostu tam nie istnieli-w Polsce z tego co pamietam najwiecej plyt sprzedawalo Mazowsze,Tercet Egzotyczny.Tak samo jest z opiniami na www.znany lekarz -rynek to weryfikuje.Poszukajcie tam innych znanych wadowickich lekarzy.A poczekalnie pełne.
Co do leczenia zawałów w Oswiecimiu-dobrze sie stalo ze to jest.Im szybciej udrozni sie tetnice tym lepiej.A ze w Oswiecimiu-zawsze blizej.Mysle ze wbrew temu co niektorzy pisza smiertelnosc spadnie.Dobrze sie tez stalo ze pojada prostu z domu pacjenci-skroci sie czas dotarcia do Pracowni.I uzupelnienie pacjenci z Wadowic trafiali tez do Pracowni w Bielsku-Białej,Nowym Targu,Tarnowie(planowe przypadki),czy nawet Zakopanego,Katowic -Ochojca czy Zabrza oraz do Pracowni w Krakowie przy ul.Kopernika.Teraz jeszcze doszly Chrzanów i Tychy.Kiedys byly problemy z wykoaniem tych zabiegów notabene najwieksze ze Szpitalem Jana Pawła II w Krakowie-teraz nie ma problemu.Cieszcie sie a nie narzekajcie.Dluzej bedziecie zyli.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +6
Ciekawa interpretacja.
Napisane przez max , 01 - 01 - 2010
O, ta: "przyszle mamy lepiej radza sobie w necie niz starsze osoby leczace sie u internistow".
Naprawdę ciekawe spostrzeżenie, ale na ile prawdziwe? Czy na tyle samo co opinia "masy" o tej niebyłej już gazetce? Bo jakoś nie zaliczam się już do osób młodych, ale też nie narzekam na nieporadność w necie. I nawet pisząc staram się nie robić błędów, bo uważam, że tym wyrażam swój szacunek do osób, które później będą czytały mój komentarz. A co do stwierdzenia, że "w tego typu portalach opinie pisza ci,ktorzy chca komus dokopac", to żeby taką opinię postawić należałoby najpierw sprawdzić prawdziwość tamtych wypowiedzi, a myślę, że tego nie zrobiłeś, tak jak pewnie nigdy też nie czytałeś gazetki, którą tak skrytykowałeś. O ile dobrze sobie przypominam, to do wielu publikowanych tam tekstów załączone były dokumenty lub fotografie potwierdzające prawdziwość stawianych zarzutów, tak samo zresztą jak czyni to i teraz autor przywołanego przez ciebie bloga.
A co to oznacza? Że pewnie bardzo i tamta gazetka i autor bloga nadepnęli ci na odcisk i trzeba im za to, jak sam napisałeś - dokopać. I nawet nie mam nic przeciwko, tylko jak już chcesz to robić, to najpierw weź kilka godzin korepetycji z polskiego.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +3
...
Napisane przez masa , 01 - 01 - 2010
z reguly w tego typu portalach opinie pisza ci,ktorzy chca komus dokopac,po drugie dominuja opinie o ginekologach-przyszle mamy lepiej radza sobie w necie niz starsze osoby leczace sie u internistow.Zobaczcie ilu jest ginekologow a ile lekarzy pozostalych specjalnosci.Byla kiedys taka gazetka Nad Skawa ktorej autor uwielbial dokopac sprzedawczyni ,ktora popatrzyla nan krzywo czy kierowcy ktory zajechal mu droge.Gazetki juz nie ma.Zostal blog.DOSIEGO ROKU!
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: -11
Nie dziwię się Wojewodzie, bo
Napisane przez max , 01 - 01 - 2010
jak polegać na wadowickiej lecznicy, kiedy jest tak, jak tu piszą:

http://www.znanylekarz.pl/28782/bogdan-krupnik/internista/wadowice


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +13
rankig lekarzy
Napisane przez Romulus Remus , 01 - 01 - 2010
http://www.znanylekarz.pl/o-wyszukiwarce
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +7
rankig lekarzy
Napisane przez Romulus Remus , 01 - 01 - 2010
http://www.znanylekarz.pl/o-wyszukiwarce.Piszcie opinie ?
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +7
Jak zwykle...
Napisane przez przechodzień (zdegustowany) , 01 - 01 - 2010
Ktoś wcześniej tez to zauważył.
Teraz wprawdzie nie "mp" lecz jakiś (-aś) "Kp" ale tradycyjnie błąd w tekście musi być!
Wedle zasady: artykuł bez błędu to... artykuł stracony!
"Zawałowcy pojadą teraz Oświęcimia" - brrrrrawo !!!!!!!
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +0
Co dalej bedziemy obserwowac ?
Napisane przez entuzjasta cywilizacji , 01 - 01 - 2010
Mędrkowanie "cichej bohaterki" wobec wojewodów zaczyna przynosic pierwsze widoczne "efekty" ...... poczekajmy na dalsze ......
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +8
...
Napisane przez pinokio , 31 - 12 - 2009
no tak liczba zgonów w 2010 będzie 50 razy większa

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +6
Co to za karetka na rondzie?
Napisane przez Rudolf Czerwonosy , 31 - 12 - 2009
A tak w ogóle co to jest to oznaczenie karetki "S". Słyszałem o R i P ale takiej jeszcze nie widziałem w Wadowicach? Czy to jest ta specjalistyczna czyl full wypas?
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +0
Kracikowa robota
Napisane przez Zyzio , 31 - 12 - 2009
Pewnie ten Kracik leci do Auschwitzu jako VIP, bo normalnie to tam dojechać nie można, gdyby była droga szybkiego ruchu, to może miałoby to jakiś sens, a tak to kolejne popierdywanie Platformersów Tuskowych. Ludzi tylko szkoda, ilu zdechnie w karetkach, Bóg jeden wie. No, to Do Siego Roku!
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +7
"Do" poprawki
Napisane przez szach mat , 31 - 12 - 2009
Zawałowcy pojadą teraz Oświęcimia? A gdzie jest "do"?
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +6
A gdy stenty i balonikowanie nie wystarczą to co wtedy.
Napisane przez xyz , 31 - 12 - 2009
przecież Oświęcim to nie klinika,ryzykowna koronarografia jest wykonywana tylko w klinikach.Aby w razie przebicia tętnicy wykonać operację kardiochirurgiczną.Czyli to będzie ratowanie ludzi z lekkimi zawałami.Przeciez taki oddział można otworzyć w Wadowicach,tylko przeszkolić kardiologów(Chyba tacy są w naszym szpitalu)ewentualnie zatrudnic anglioplastyków i kupic sprzęt zamiast przebudowywać rynek.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +15
...
Napisane przez alojz , 31 - 12 - 2009
może lepiej do kaplicy bo taniej
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +15
Chyba dostanę zawału!
Napisane przez Zdrowy - jeszcze , 31 - 12 - 2009
Jeszcze tylko porody, chirurgię, urazówkę, zakaźny przenieść do Oświęcimia i do Suchej i mamy problem z głowy z budową szpitala w Wadowicach. Wymienione przypadki są chyba mniej ważne niż zawał, a skoro można wozić do Krakowa, czy Oświęcimia to jaki jest sens trzymać szpital. Oczywiście piszę to z przekorą, bo sobie nie wyobrażam jak zawiozą mnie z zawałem do szpitala w Oświęcimiu, a tam okaże się że np. nie mam miejsca i wio do Krakowa, a tam też ciasno i na SOR do Wadowic a stąd to już prosto na nasze "Powązki".
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +29
Zdrowy tryb
Napisane przez rozynek z lasu , 31 - 12 - 2009
Mniej papierosów i alkoholu w sylwestra, a będzie dobrze. Nie dostaniecie zawału.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +2
zawał-kawał...
Napisane przez mysza , 31 - 12 - 2009
Jak dostanę zawału to chciałabym zostać dowieziona do najbliższego szpitala, a nie aż do Oświęcimia !!!Boże taki kawał drogi, czy pacjent przeżyje...????????????????????? A co..,szpital w Wadowicach nie może udzielić mi pomocy..?????????????Przecież w takiej sytuacji ważna jest każda minuta.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: +13
jatzek
Napisane przez Mam nadzieję że mnie to nie spotka , 31 - 12 - 2009
No to pięknie. Byleby szybko i sprawnie.
Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
Ocena Komentarza: -3
Artykuł archiwalny. Komentarze zostały zablokowane

busy
 

Filmy

>> Sonda na czasie

Czy przebudowa Domu Papieża sprawi, że muzeum stanie się bardziej atrakcyjne?
 

>> Polecamy

 

Księgarnia Exlibris: Teraz na Krakowskiej

Działająca od dwudziestu lat księgarnia Exlibris zmienia swoją lokalizację i przenosi się na ulicę Krakowską 4. W nowych pomieszczen...

 

Musical Babies - twoje dziecko uczy się języka

W Wadowicach, Andrychowie i Kalwarii Zebrzydowskiej maluchy bez problemów mogą już się uczyć języka agnielskiego. Nową formę zajęć...

 

MEUBLES - wirtualny sklep meblowy

MEUBLES wirtualny sklep meblowy – to świat wyjątkowych mebli oraz dodatków. Urządzamy piękne wnętrza, oddając do Twojej dyspozycji...

>> Wśród Nas

 

Piękna Ada walczyła o koronę Miss

Sympatyczna Adrianna Gajczak (17 l.) z Inwałdu walczyła o koronę Miss Polski nastolatek...

 

Kiedyś w Wadowicach, teraz pod pałacem

Wykonał pomnik papieża dla Wadowic, a teraz ma pomysł na obelisk pamięci ofiar katastr...

 

To ona okradła staruszkę

Policja poszukuje 30-letniej kobiety, która niedawno bezdusznie okradła staruszkę na Ko...

 

Zabawa w wojnę. Taką na luzie

To trochę dla nich zabawa, a trochę hobby. Grupa młodych ludzi z Wadowic co jakiś czas...

>> Komentarze

Rozkradali sprzęt na zaporze w Świnnej
Poniżać za 700,cieciu pewnie jestes prywaciażem i chcesz zeby pracować za grosza a sam zarobisz krocie?Szmaciażu jesteś gorszy od tych co kradną bo sam okradasz i to tych najbardziej potrzebujących i nie mających innego wybory jak ...
Ogrodowa najlepszą restauracją lata
To widocznie nie byłaś tam wtedy, gdy akurat pewna gruba kelnerka pracowała.. wink chyba im za mało płacą skoro nie potrafią nawet się uśmiechnąć gdy przynoszą jedzenie.. Powinno się zatrudniać miłe, sympatyczne uśmiechnięte ...
Skawa ugrzęzła... na Piaskach
No i wszystko wróciło do normy po anormalnym początku sezonu.
Zielona Gęś popłynęła do jeziora
Świnia to Cie zrobiła krecie w brylach,jak nie mieszkasz w świnnej to nie zabieraj głosu bo nie masz nic do powiedzenia,możesz najwyżej wskoczyć pod stół i szczelić trąbke.gdyby nie zapora to popłyneli byscie razem z twoją star...
Wielki żal po stracie Magdy, Agi i Wojtka
Najpiekniejsze slowa i najmadrzejsze jakie tutaj przeczytalam to slowa magdyL.
Wielki żal po stracie Magdy, Agi i Wojtka
Ostatnia droga,spojrzenie ku ziemi Bóg wzywa juz do nieba, czas by się rozstac. usze pofrunęły wysoko,zostawiając wspomnienia. Zostawiliscie w załobie swoich najbliższych. Oczy łzami zalane,serce bólem ściskane. Teraz leżycie w...

czas generowania: 1283710142.97